×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

خاطرات سایت

خاطرات شهدا

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  خاطرات منتشر شده : 0 خاطره
بعد از ۲۲ سال گمنامی
سرباز صفر سید علی

 

زندگی نامه شهید طالب حیدری

در سال ۱۳۴۳ در خانواده متدین متولد شد. در نوجوانی در کنار تحصیل به کار کردن مشغول شد تا کمک خرج خانواده باشد. وی در دوران انقلاب در جلسات و فعالیت های انقلابی شرکت می‌کرد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل بسیج جز اولین افرادی بود که در آن عضو شد. با شروع جنگ تحمیلی و حمله رژیم بعث عراق به ایران برای دفاع از مهین به جبهه های حق علیه باطل رفت. در سال ۱۳۶۰ ملبس به لباس مقدس پاسداری شد و به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد. شهید طالب در جنگ هشت ساله‌ی تحمیلی چندین بار مجروح شد و در اکثر عملیات شرکت داشت. در عملیات الطریق القدس از ناحیه ی پا به شدت مجروح شد و حدود شش ماه بستری بود.
در عملیات بدر هنگام شناسایی بر اثر انفجار خمپاره از ناحیه بدن مجروح شد. به جز عملیات والفجر مقدماتی که به دلیل مجروحیت و دوران نقاهت نتونست شرکت کند تقریبا در تمام عملیات حنوب شرکت داشتند. در دوران جنگ مسئولیت‌های مختلفی از جمله فرماندهی دسته معاونت را داشت. از مسئولیت‌های نظامی ایشان می‌توان به مربی‌گری و فرماندهی واحد گروهان غواصی منطقه سوم نیروی دریایی سپاه اشاره کرد. در سال ۱۳۶۵ ازدواج کرد و ثمره‌ی این ازدواج دو دختر و یک پسر بود.

نحوی شهادت:

شهید در سال ۱۳۷۱ یک مأموریت ویژه دریایی برای محافظت و گشت زنی از آب های نیلگون خلیج فارس داشتند. او فرمانده‌ی گروهان غواصی بود. در آن‌جا با ناوشکن دشمن درگیر شدند و شناور سپاه دچار آتش سوزی شد. فرمانده طالب  چون احتمال انفجار شناور را می‌داد دستور داد تا با سرعت از آن‌جا خارج شوند. موتور شناور را خاموش کرد. که ناگهان منفجر شد. سه نفر از نیروها شهید شدند و سه مجروح که به شدت در آتش سوختند. بعد از آن دیگر خبری از شهید طالب نبود. او به آرزویش رسید. واقعا شهید دوست داشت گمنام باشد. شهید طالب در میان جمع خانواده چندین بار گفته بود: ” دوست دارم شهید بشم و هیچ اثری از جسدم نباشه ”
همینطور هم شد و او ۲۲ سال گمنام ماند.

شهید طالب بعد از ۲۲ سال گمنامی
یک شب به خواب برادرش اردشیر آمد و مکان گم شده ی خود را نشان داد. بعد از چند ماه تحقیق و نبش قبر مجوز از قوه قضاییه و آزمایش دی ان ای از همسر و بچه های شهید، فهمیدند جسدی که ۲۲ سال گمنام بود و در شاه عبدالله از لب دریا گرفته و تیمم کرده و خاکش کرده بودند متعلق به شهید طالب حیدری است. با تلاش برادران شهید و برادران سپاه نبش قبر انجام شد و تشییع با شکوهی برای او در بندرماهشهر گرفتند. او در کنار برادر شهید و همرزمانش در مزار شهدای ماهشهر آرمیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.