×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

خاطرات سایت

خاطرات شهدا

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  خاطرات منتشر شده : 0 خاطره
شهید کاظم رستگار
شفیق فکه، شبکه ایثار

بنده در یگان اطلاعاتی قرارگاه مرکزی سپاه بودم. بر همین اساس آقای حاج عباس نجف آبادی به من تلفن زد که به قرارگاه مطهری بیاید و آنجا جلسه ای هست و شما هم حضور داشته باشید. من رفتم و با حاج کاظم رستگار و حاج حسن بهمنی دیدار کردم، آنها مسئله را با من مطرح کردند که ما اشکالات جنگ و عملیات خیبر را تدوین کرده ایم و اشکال عمده ما این است که سالی یک عملیات انجام می دهیم و عملیات پی درپی و قاطع در سراسر جبهه نداریم و دشمن هم متوجه می شود و تمرکز قوا می دهد و ما را با شکست مواجه می کند. ما در خیبر با عدم آشنایی کامل و لازم فرماندهان به محور طلائیه که حاج همت باید از جلو عمل کند و از سمت جفیر به سمت پل طلائیه، می آمد و تیپ سیدالشهدا هم باید یک عملیات دورانی با عبور از خط لشگر علی ابن ابی طالب انجام می داد و به سمت پشت طلائیه می رفت، مواجه بودیم که این اشکالات در این عملیات بود. حاج کاظم گفت از آنجایی که شما عنصر اطلاعات عملیاتی هستید و طرح هم برای رفع این مشکلات دارید و با ما همسو هستید می خواهیم در جلسه منطقه ده شما هم صحبت کنید و طرح های اطلاعات عملیات را شما ارائه کنید. از اینجا بود که من وارد این جریان شدم و مطالبی که اینها تهیه کردند را مطالعه کردم. روز بعد ما در مجلس یک جلسه های با نمایندگان مجلس داشتیم، آنجا بنده این مطالب را همراه حاج سعید قاسمی مطرح کردیم.

قرار شد چند روز بعد که در سپاه تهران جلسه برگزار می شود در صبح آن روز آقای حسن بهمنی صحبت کند و پس از آن آقای مهدی معینی مسائل آموزش را مطرح کند و بعد بنده مسائل اطلاعات عملیات را مطرح کنم و آقا محسن هم پاسخ دهند.

صبح موعود فرا رسید. البته مسائلی از قبل اتفاق افتاده بود که من حضور نداشتم. مسئله پادگان ابوذر و پادگان ولیعصر(عج) را من شنیده بودم و در این جلسه های که با حاج کاظم رستگار و حاج حسن بهمنی و حاج عباس نجف آبادی داشتم به کل موضوع و مطالب و ایرادات و اشکالاتی که آقایان وارد کرده بودند آشنا شدم و نظر خودم را دادم. ما در این امر متفق بودیم که باید عملیات ها پی درپی و متعدد و در سراسر جبهه باشد که از تمرکز دشمن در عملیات اصلی ما جلوگیری شود و ما بتوانیم عملیات اصلی را پیش ببریم.

راوی: برادر حاج حسین الله کرم

منبع خاطره: سایت خاطرات شهدا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.