×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

خاطرات سایت

خاطرات شهدا

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  خاطرات منتشر شده : 0 خاطره
دکتر محمد آقایی میبدی-شهید مدافع سلامتی که به دکتر ۵۰۰ تومانی معروف بود

سال ها پیش فردی که به عنوان پیشکسوت پزشکی شهرستان میبد شناخته می شد خود را به عنوان خدمتگذار مردم معرفی می کرد و با کار ویژه خود مبنی بر عدم تغییر در ویزیت بیمارانش به نوعی باعث دلگرمی خانواده های کم بضاعت و بی بضاعت شده بود.
دکتر محمد آقایی میبدی، پزشک معروف میبدی است که مردم شهر و استان او را به نام « پزشک ۵۰۰ تومانی» می شناسند به نحوی که بسیاری از بیماران برای درمان خود به پیش وی سر می زدند.
وی که بیش از ۷۰ سال سن داشت از مدتی پیش با یک کلیپ کوتاه در کشور شناخته شد به نحوی که در صدا و سیما نیز این پزشک میبدی نشان داده شد.
وی که در سال ۱۳۲۷ در شهرستان میبد به دنیا آمده بود با تشویق پدرش که شغل آزاد کاشی کاری و آجر پزی داشت به پزشکی روی آورد و در دانشکده تندرستی که بعدها به دانشکده شهید بهشتی ملحق شد، درس خود را تمام کرد.
این پزشک میبدی برای درمان بیماران خود، منزل پدری اش را به عنوان مطب انتخاب کرده بود و به این کار نیز افتخار می کرد.
او در زمانی زندگانیش همیشه سعی داشت مراعات حال بیماران را داشته باشد به نحوی که در گذر زمان ویزیت بیماران خود را نهایتا تا ۵۰۰ تومان افزایش داده بود و می گفت که همین میزان نیز در زندگی او برکت های زیادی داشته است.
مرحوم آقایی با اشاره به خاطرات خود برای فرزندانش بیان می کرد: من همیشه برای بچه‌هایم یک حکایت و یک شعر را تعریف می‌کنم که درباره عمر‌بن‌عبدالعزیز است. می‌گویند عمربن‌عبدالعزیز انگشتر گرانقیمتی داشته که هیچ‌کس نمی‌توانسته روی نگین آن قیمتی بگذارد و برایش هم خیلی عزیز بوده، اما یک‌سالی به علت خشکسالی و قحطی، وضع مردم منطقه خراب می‌شود و عمربن‌عبدالعزیز هم نگین انگشترش را می‌دهد و می‌گوید خرج مردم کنید تا از گرسنگی نمیرند. بعد هم این شعر را گفته که: «مرا شاید انگشتری بی‌نگین/ نشاید دل خلقی اندوهگین» این شعر همیشه در ذهن من است و یک جوری انگار سرلوحه کار من شده و معتقدم اگر سطح زندگی من کمی پایین‌تر باشد بهتر است تا این‌که در نزدیکی‌ام مردمی باشند که به خاطر مشکل مالی نتوانند به دکتر مراجعه کنند.
این پزشک میبدی زندگی خود را خرج بیماران کرد و همیشه نیز سعی داشت به قشر ضعیف جامعه کمک کند و در همین را نیز صبح امروز بر اثر بیماری زمینه ای و همچنین ابتلا به کرونا به خیل شهدای مدافع سلامت کشور پیوست.
لازم به ذکر است، دکتر آقای نزدیک به ۲۰ روز در بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد بستری بود که به دلیل مشکلات تنفسی به آی سی منتقل و پس از ۱۲ روز به شهادت رسید.

 

تهیه و تنظیم از: سروداودی، کد ۵۲۰

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.